رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه سامانه‌ای بارشی شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: شهروندان در نوار شمالی کشور نیز در روز‌های پیش رو کاهش محسوس دمای هوا را تجربه خواهند کرد.
 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه سامانه‌ای بارشی شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: شهروندان در نوار شمالی کشور نیز در روز‌های پیش رو کاهش محسوس دمای هوا را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۲۰۷۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور در امروز یکشنبه عنوان کرد: امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در مناطقی مانند شمال خراسان‌رضوی، ارتفاعات کرمان و مازندران خواهیم داشت.

وی درباره ادامه بارش‌ها ‌ نیز توضیح داد: این بارش‌های پراکنده را برای فردا دوشنبه نیز در مناطقی مانند ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای پیش‌رو سامانه‌ای بارشی وارد کشور خواهد شد؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی در اثر فعالیت این سامانه بارشی شهروندان در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و‌ اردبیل بارش باران را شاهد خواهند بود.

ورود سامانه بارشی از سه‌شنبه | کاهش ۵ درجه‌ای دمای تهران

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در چهارشنبه پیش‌رو نیز ادامه داد: در روز چهارشنبه نیز این بارش‌ها در گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی در روز پنجشنبه نیز پدیده جوی خاصی در کشور اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا این بارش‌ها مخاطره آمیز خواهد بود؟ نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بارش‌های تابستانی به شکل رگباری اتفاق می‌افتد، می‌تواند سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها شود. به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود که از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

‌ضیاییان درباره روند کاهشی دما در کشور نیز توضیح داد: شهروندان در نوار شمالی کشور امروز و فردا  کاهش محسوس دما را را تجربه خواهند کرد و در روزهای دیگر هفته اما روند کاهش دما ملموس نخواهد بود.

‌ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره کاهش دمای هوا در تهران نیز توضیح داد: شهروندان در تهران نیز امروز و فردا کاهش محسوس دما را خواهند داشت و براساس نتایج بررسی‌های می‌توان گفت بیشینه دما در تهران  امروز و فردا حدود 30 درجه خواهد بود.‌

وی درباره کمینه دمای هوای تهران نیز گفت: حداقل دمای شهر تهران نیز حدود 21 درجه پیش بینی شده است.

ضیاییان درباره میزان این کاهش دما نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه دمای هوای تهران ‌جمعه گذشته حدود 36.5 درجه بود می‌توان گفت در روزهای پیش‌رو ‌ بیشینه دمای هوای این شهر حدود پنج درجه کاهش می‌یابد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها